Bijzondere tijden Beste collega's,
Anders lesgeven, geen C(SP)E, veel beeldschermtijd en zorgen om leerlingen, familie en anderen. Sterkte!
Op de website zijn tips te vinden voor lesgeven op afstand en delen we materiaal. Beide pagina's vind je via Snel Naar op de homepage.
Heb jij tips of materiaal waar je collega's blij mee kunt maken? Stuur het zo snel mogelijk naar de webmaster!
Je begrijpt dat zonder CE er ook geen examenbesprekingen zijn. Wil je met collega's overleggen over afnemen van schoolexamens, veranderingen in het PTA, o.i.d.? Gebruik dan het Forum 'bijzondere tijden'. (wel even inloggen)
Bestuur Vecon ![]() Wist je dat? de studiedag op 11 maart nog net door kon gaan? Ondanks afzeggingen van één workshopleider, 2 standhouders en enkele tientallen deelnemers was het een zeer geslaagde dag. Uit de evaluatieformulieren bleek dat de keynote en veel workshops zeer werden gewaardeerd. Maar niet alles ging goed. We vergaten door te geven dat er een workshop verviel, sommige workshops bleken een iets andere inhoud te hebben, teveel mensen kwamen niet opdagen bij een workshop zonder zich af te melden - en ontnamen daarmee anderen de mogelijkheid er wel naar toe te gaan. Foto's en een eerste deel van de presentaties zijn op de website te vinden. TEO Het Tijdschrift voor het Economisch Onderwijs vraagt je aandacht voor:
Reacties naar redactie@vecon.nl. ![]() National Economics Challenge De NEC komt naar Nederland, of eigenlijk Nederland gaat naar de National Economics Challenge. In het studiejaar 2020 - 2021 wordt de National Economics Challenge, een competitie voor leerlingen die het vak economie hebben, voor de 21ste keer georganiseerd door de Council for Economic Education. Meer informatie op de nieuwe website. ![]() Curriculum.nu Je zou in alle drukte bijna vergeten dat er binnenkort een besluit wordt genomen over het vervolg van Curriculum.nu. In maart is er nog een statement naar de Tweede Kamer gegaan dat mede is ondertekend door de Vecon.
De Vecon zoekt mensen om mee te denken en mee te doen in het vervolgtraject. Het gaat om betaalde activiteiten die het ontwikkelen van kerndoelen, het formuleren van bouwstenen voor de bovenbouw VO en het bepalen van eindtermen betreft. Maar ook in de voorbereiding van al deze trajecten zijn mensen nodig. Kies één van de activiteiten en geef aan waarom je dit een uitdaging vindt waaraan je mee wilt doen. Heb je kennis van PO en economie, of ken je iemand die dit in huis heeft? Laat het ons weten! Mail de voorzitter voor alles dat Curriculum.nu betreft. Op de website van de Vecon, in het dossier OnsOnderwijs 2032 in de Kennisbank, kun je alles terugvinden over Curriculum.nu. ![]() Moneymaker In TEO 2 van 2020 staat een artikel over Moneymaker. Heb je interesse in de mogelijkheden van gamedidactiek en Moneymaker in het bijzonder?
Op donderdag 30 april is een workshop gepland, of die doorgaat is in deze tijden natuurlijk onzeker. Maar je kunt je in ieder geval aanmelden en op die manier laten weten dat je interesse hebt. De toegang is voor Vecon-leden gratis. ![]() De concurrenten In 2011 heeft de Autoriteit Consument & Markt een korte film gemaakt over concurrentie en kartels: De concurrenten. De film en het lesmateriaal zijn voor havo/vwo scholieren ontwikkeld en staan op www.deconcurrenten.nl .
We zijn erg benieuwd of je dit materiaal gebruikt en wat je mening erover is. Als je het in het verleden wel gebruikte maar nu niet meer zijn we erg benieuwd naar de reden hiervan.
![]() ![]() U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u lid bent van de VECON. Heeft u input voor de volgende nieuwsbrief? Mail naar redactie@vecon.nl |